יש דין: בית הדין קבע, עובד שגנב מהעסק לא יקבל כספי פיצויים

    admin2 No Comments on יש דין: בית הדין קבע, עובד שגנב מהעסק לא יקבל כספי פיצויים

    עובד שהועסק במאפייה, נהג לגנוב דברי מזון בעת שהיה נהג חלוקה. בעל העסק פיטר את העובד מבלי לשלם לו כספי פיצויים

    צילום: פלאש 90
    13:56
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקומם: הגב' שילמה אלפי שקלים והחנות מתנערת מאחריות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחרונה הוגשה אל בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, תביעה של בעל מאפייה, אשר ביקש לשלול את פיצויי הפיטורין מעובד שהוא הועסק אצלו, העובד הועסק כנהג חלוקת לחמים במשך כשלוש שנים העבוד פוטר לאחר שהודה בפני בעל הבית על מספר מקרים בהם היה גונב מוצרי מזון, מאחת החברות להם סיפק את הסחורה של המאפייה שהועסק בה.

    החברה ממנה נגנבו מוצרי המזון, תבעה את בעל המאפיה, שהתחייב לשלם את כל הגניבות שלקח העובד על חשבונם במשך השנים.

    העובד תבע את בעל המאפייה, בתביעה נגדית, ודר לקבל את הזכויות שהיו אמורות להגיע אליו כחוק, כגון: פיצויי פיטורים, פיצויים עבור פיטורין ללא עריכת שימוע, שעות נוספות ועוד.

    בית הדין לעבודה, קיבל את התביעה של בעל המאפייה, וקבע כי העובד במהלך עבודתו במאפייה, ביצע מעשים חמורים, הגניבות הסדרתיות מהעסק, ומעילה חמורה באימון בינו לבין בעל העסק.

    לאור העבירות החמורות שהיו, קבע בית הדין, כי העובד אינו זכאי לפיצויי פיטורין, עוד עליו לשלם 500 ש"ח על עבירות תנועה שביצע אשר בגינם קיבל קנסות בסכום זהה.

    מרבית התביעה נגד בעל העסק נדחתה, אך עם זאת קבע בית הדין, כי המעסיק היה חייב לערוך שימוע לעובד לפני הפיטורין, כמו כן המעסיק לא הודיע לו על תנאי עבודתו, לכן המעסיק ישלם לעובד סכום של 7,500 ש"ח. לאור תוצאות פסק הדין, חוייב העובד בתשלום הוהצאות המשפטיות של המעסיק על סכום של 20 אלף ש"ח.

     



    0 תגובות